close
Little Person
乍聽之下很寂寞,天色暗了,城市有燈火點綴,獨行的人卻一片漆黑。
細細品味卻很溫暖,你會想起生命中你遇見的每一個有點喜歡的人。




I'm just a little person
One person in a sea
Of many little people
Who are not aware of me

I do my little job
And live my little life
Eat my little meals
Miss my little kid and wife

And somewhere, maybe someday
Maybe somewhere far away
I'll find a second little person
Who will look at me and say

"I know you
You're the one I've waited for
Let's have some fun."

Life is precious every minute
And more precious with you in it
So let's have some fun

We'll take a road trip way out west
You're the one I like the best
I'm glad I've found you
Like hanging around you
You're the one I like the best

Somewhere, maybe someday
Maybe somewhere far away
Somewhere, maybe someday
Maybe somewhere far away
Somewhere, maybe someday
Maybe somewhere far away
I'll meet a second little person
And we'll go out and play


Jon Brion為《Synecdoche, New York / 紐約浮世繪》譜出的憂傷小調,由名不見經傳的細膩女聲Deanna Storey演唱。電影千迴百轉的讓人記不清內容,片尾字幕升起時的歌曲卻是一聽難忘,它唱盡平凡小人物的故事,而我們每個人都只是茫茫人海裡的一份子,多麼孤獨的存在。

但是反覆聆聽之際,忽然感到莫名地欣慰,我想起一張張面孔、一段段巧妙的緣份,很珍惜也很感謝那些我喜歡也喜歡我的人,懂我、關心我、聽我說話、讓我依靠、看我寫的東西、笑我的胡言亂語。於是,每一天都值得開懷大笑、每一刻都很珍貴,我們找到彼此然後一起玩耍,我會記得你,你也會記得我。最後我們都會記得,即使平凡如眾仍要認真生活,因為,唯有真誠的眼神才得以交會。





arrow
arrow
    全站熱搜

    Bess 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()